Voor liefhebbers van (sportieve) toerritten

Word ook lid van Motorclub Schoonebeek!

Toertochten vanuit Schoonebeek

Jaarlijks rijden we verschillende leuke toertochten en gaan we een weekend weg.

De toercompetitie

Bij iedere motorrit elk jaar zijn punten te verdienen houden we een toercompetitie bij

Actueel bij Motorclub Schoonebeek

Nieuws, informatie en leuke berichten over de motorclub

Motorclub Schoonebeek is een club met motorliefhebbers die zich richt op het rijden van mooie toertochten rondom Schoonebeek. Elk jaar organiseren we ongeveer 18 toertochten. Een paar middagritten, avondritten, dag ritten en één keer per jaar een hele lange dagrit.

Motortochten

Ook organiseren we jaarlijks een motorweekend voor onze clubleden. Dan gaan we met een groep enthousiaste leden naar bijvoorbeeld de Harz, de Eifel, het Sauerland of een andere leuke omgeving.

Daarnaast organiseren we elk jaar, tijdens de feestweek in Schoonebeek, de “Avond Motor 4 Daagse”. Vier avonden op rij een mooie rit. Deze avonden worden druk bezocht door leden en ook door heel veel motorrijders uit de omgeving die geen lid zijn, maar graag meerijden tijdens deze avonden.

Toer Competitie

Tijdens het seizoen kunnen de leden van de motorclub punten verdienen voor de “Toer Competitie”. Aan het einde van het seizoen worden tijdens de jaarlijkse feestavond verschillende ludieke prijzen uitgereikt. De grootste eer is voor de winnaar van de Jan Elzing Bokaal.

Thuisbasis

Onze ritten beginnen en eindigen gewoonlijk bij onze thuisbasis café restaurant Dorgelo aan de Europaweg 93 in Schoonebeek, waar we na de rit nog even gezellig napraten.

De laatste tocht van het jaar is onze bekende ‘Snert-Rit’. Een mooie rit aan het eind van het seizoen. Waarbij we na de rit met “kouwe klauwen” terugkomen bij onze thuisbasis Dorgelo en we daar heerlijke snert eten met z´n allen.

Eerstvolgende activiteit

De eerstvolgende activiteit is de jaarlijkse ledenvergadering.
Deze zal worden gehouden op 20 maart 2024 bij Café Dorgelo in Schoonebeek.

We zoeken nog een nieuw algemeen bestuurslid ter vervanging van aftredend bestuurslid Henk Strijks.
Henk's taak was ook het aanleveren van routes in voor de club, samen met enkele andere leden in de tourcommisie.
We zijn dus op zoek naar iemand die dit wil overnemen. Aanmelden kan, tot 1 uur vóór de ledenvergadering. Bij meeredere aanmeldingen gaan we stemmen.

Buienradar

Social media

Actueel

Kijk onder Motorroutes voor de laatste informatie. Onder Foto's staan de meest recente foto's.